پر شدن هاست در وردپرس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 12 اسفند 1402
بازدید : 137
نویسنده : علی

پر شدن هاست در وردپرس

مشکل پر شدن هاست در وردپرس یکی از مشکلات رایج بین سایت ها و کسب و کارها است. در این مقاله از سایت ایران هاست به آموزش 8 روش برای رفع مشکل پر شدن هاست پرداختیم!

اگر سابقه مدیریت سایت‌ وردپرس را داشته باشید، احتمالا با مشکل پر شدن هاست مواجه شدید. این مشکل وقتی عجیب به نظر می‌رسد که شما مدت‌هاست هیچ فایل سنگینی را در سایت بارگذاری نکرده‌اید. چنین مواقعی احتمالات متفاوتی به ذهن شما می‎رسد؛ آیا سایتم ویروسی شده‌ یا افزونه‌ای اختلال و کندی در سایت به وجود می‌آورد؟ نکته‌ای که در چنین مواقعی باید به آن توجه کنید این است که فضای هاست در وردپرس به دلایل مختلفی می‌تواند پر شود.

باید برای رفع مشکل پر شدن هاست در وردپرس، تمام این دلایل را بررسی کنید تا بتوانید علت را پیدا و در نهایت حل کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی کامل عوامل تاثیرگذار بر پر شدن هاست در وردپرس و آموزش حل آن بپردازیم.

دلایل پر شدن هاست در وردپرس

چندین علت وجود دارد که باعث پر شدن هاست سایت می‌شود. شما باید تک به تک این علت‌ها را بررسی کنید تا عامل اصلی مشخص شود. علت‌های اصلی این موضوع موارد زیر هستند:

  حجم زیاد  فایل‌های بکاپ فایل‌های حذف‌شده فراوانی که نسخه‌ای از آن‌ها هنوز هم در سطل زباله باقی‌ مانده هک‌شدن سایت   وجود تعداد زیادی فایل temp؛
  وجود تعداد زیادی فایل error_log دریافت ایمیل‌های زیاد به خصوص هرزنامه‌ها (spam) مشکل در افزونه‌های بهینه‌ساز اشغال فضا به دلیل حجم زیادی از تصاویر و ویدیو‌ها

راه‌ حل رفع مشکل چیست؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، با بررسی مواردی که می‌تواند منجر به پر شدن هاست شود، می‌توانید مشکل اصلی را پیدا و از ریشه حل کنید. اما برای این کار، یک قدم به عقب برگردیم و با بخش‌های مختلف سایت که اطلاعات شما در آن‌ها ذخیره می‌شود، آشنا شویم. بخش زیادی از اطلاعات سایت توسط بخش File manager مدیریت می‌شود که این پوشه را در کنترل پنل می‌توانید پیدا کنید.

بخش دیگری از اطلاعات در پایگاه داده سایت ذخیره می‌شود که کنترل این بخش در اختیار MySQL Databases و phpMyAdmin است. یک‌سری از داده‌ها هم روی سرور سایت ذخیره می‌شود که این هم یکی از علت‌های کم شدن فضای هاست در وردپرس است. در کنار این بخش‌ها، یک ابزار مهمی را در سایت داریم که کار رفع مشکل پر شدن هاست در وردپرس را برای‌تان ساده‌تر می‌کند.

 این ابزار که Disk Usage نام دارد، در سی‌پنل (cPanel) قرار می‌گیرد و حجم اشغال‌شده توسط همه بخش‌های سایت شما را به تفکیک نشان می‌دهد. از این قسمت می‌توانید بخشی که هاست سایت شما را پر کرده، پیدا و تخلیه کنید.

قبل از شروع رفع مشکل پر شدن هاست در وردپرس، حتما یک بک‌اپ از اطلاعات مهم هاست خود تهیه کنید. همان‌طور که در بخش دلایل این مشکل گفتیم، لازم است هر علت را جداگانه بررسی کنید و با توجه به نوع مشکل، اقدامی برای رفع آن انجام دهید که در ادامه به تفکیک توضیح می‌دیم:

۱.وجود حجم زیادی از فایل‌های بکاپ

گاهی‌اوقات، زمانی که برای بکاپ گرفتن از اطلاعات خودتون از ابزارهای این کار مثل بک‌اپ کنترل پنل استفاده می‌کنید، نسخه‌ای از این اطلاعات به‌صورت فشرده روی هاست هم ذخیره می‌شود. در چنین مواقعی لازم است نسخه بکاپ را به میزبان دیگری انتقال دهید و نسخه ذخیره‌شده روی هاست را حذف کنید. معمولا نسخه‌های پشتیبان روی هاست در یکی از این سه بخش ذخیره می‌شود: پوشه backup، فضای روت هاست یا شاخه home. در نهایت اگر نتوانستید خودتان نسخه ذخیره‌شده روی هاست را پیدا کنید، با ارسال یک تیکت به شرکت هاستینگ خود، از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

رفع مشکل پر شده هاست وردپرس

۲. وجود نسخه‌ای از فایل‌های حذف‌شده در سطل زباله

زمانی که فایلی را حذف می‌کنید، فایل به بخش Trash در File Manager کنترل پنل cPanel منتقل می‌شود. هدف از وجود چنین بخشی جلوگیری از حذف ناخواسته فایل‌هاست. بنابراین برای رفع مشکل پر شدن هاست دروردپرس، سری هم به آن‌جا بزنید و پوشه‌هایی که دیگری نیازی به آن ندارید را برای همیشه حذف کنید.

۳. هک‌شدن سایت

هک سایت هم یکی از دلایل پر شدن هاست در وردپرس است. اتفاقی که باعث انتقال اطلاعات آسیب‌زننده و ویروسی فراوانی به سایتتان می‌شود. اگر با این مشکل روبه‌رو شدید، باید سایت را کامل پاک‌سازی کنید. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید، برای جلوگیری از هر آسیبی به سایت و اطلاعات موجود در آن از یک متخصص هاست وردپرس کمک بگیرید.

۴. وجود تعداد زیادی فایل temp

آمارهای مرتبط با سایت شما توسط ابزارهای سنجش کنترل پنل در مسیر پوشه temp ذخیره می‌شوند. این آمارها اطلاعات مهمی از سایتتان را نشان می‌دهند. به همین علت توصیه می‌شود در این مورد خاص، هیچ فایلی را حذف نکنید و برای این کار با ارسال تیکت به شرکت هاستینگ سایت از آن‌ها یا از یک متخصص کمک بگیرید.

رفع مشکل پر شده هاست وردپرس

۵. وجود تعداد زیادی فایل‌های error_log

پیام‌های خطای سایت در پوشه‌ای در مسیر public_html ذخیره می‌شوند. error_log یکی از فایل‌های خطایی است که اگر سایت شما از نظر فنی و برنامه‌نویسی ایراداتی داشته باشد، نشان داده می‌شود. همه این پیغام‌های خطا در مسیر public_html جمع‌آوری می‌شوند که نقش مهمی در پر شدن هاست در وردپرس دارند.

به این نکته توجه کنید، صرفا پاک کردن فایل‌های error_log مشکلی را حل نمی‌کند؛ زیرا تا زمانی که عیب‌های فنی و تکنیکی سایتتان را حل نکنید، این پیغام‌ها مدام ظاهر می‌شوند. بنابراین، بهترین کار این است که تمامی فایل‌های خطا را بررسی کنید و با توجه به آن‌ها خطاهای سایت را رفع کنید. اگر دانش زیادی در این‌باره ندارید، از یک متخصص کمک بگیرید.

۶. دریافت ایمیل‌های هرزنامه

بخش ایمیل سرورتان را هم بررسی کنید. معمولا ایمیل‌های زیادی در این بخش به ویژه در بخش spam ذخیره می‌شوند که از عوامل تاثیرگذار بر کاهش فضای هاست در وردپرس است.

۷. مشکل در افزونه‌های بهینه‌ساز

افزونه‌های بهینه‌ساز و Cache برای فشرده‌سازی فایل‌های css و java و همچنین ذخیره نسخه ایستا از صفحات سایت کاربرد دارند. این افزونه‌ها فایل‌های سنگینی را بر روی فضای هاست ذخیره می‌کنند. برای رفع مشکل پر شدن هاست در وردپرس، تنظیمات این ابزارها را اصلاح کنید.

رفع مشکل پر شده هاست وردپرس

۸. وجود تعداد زیاد فایل تصاویر و ویدیو

وجود فایل‌های media مانند عکس و فیلم هم می‌توانند باعث پر شدن فضای هاست شوند. در بخش Disk Usage این فایل‌ها را بررسی و حذف کنید. اگر تمایلی به حذف تصاویر و فیلم‌ها ندارید، فضای هاست را ارتقا دهید یا از هاست دانلود استفاده کنید. برای استفاده از هاست دانلود باید از متخصصین این کار کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

پر شدن فضای هاست در وردپرس می‌تواند باعث کندی عملکرد سایت شود. مشکلی که دلایل مختلفی برای آن مشخص شده‌است.

سوالات متداول

۱.دلایل پر شدن هاست در وردپرس چیست؟

پر شدن هاست در وردپرس دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان هک سایت، وجود تعداد زیادی فایل خطا و temp، اختلال در عملکرد افزونه‌های بهینه‌ساز، وجود فایل‌های بکاپی با حجم زیاد و هرزنامه‌ها را نام برد.

۲. راه حل رفع مشکل پر شدن هاست در وردپرس چیست؟

برای رفع این مشکل باید به تفکیک تمام دلایل را بررسی کنید. دلایل مختلف، اقدامات متفاوتی برای حل این مشکل نیاز دارند. معمولا با مراجعه به Disk Usage در کنترل پنل cPanel می‌توانید علت اصلی را پیدا کنید.





:: موضوعات مرتبط: وب سایت , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ ما خوش آمدید. در اینجا مطالب آموزشی و راهنمای خرید با بررسی های کارشناسانه قرار داده میشود. امیدوارم که این مطالب مفید واقع شود. ما را با انتقادات و پیشنهادات خود یاری فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کوچ تا چند و آدرس kochnameh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com